De S8AT heeft tegen het brandschot een extra kleine radiateur met koelfan. Deze radiateur zit vlak onder de motorkap, de aan- en afvoer aan de onderkant. Dit betekend dus dat dit het hoogste koelvloeistofniveau is zonder ontluchting. Dat kan volgens mij nooit goed zij dus heb ik de kleine radiateur aangepast.


Een 6mm gaatje in de radiateur geboord en er een tule ingesoldeerd. Hierop gaat een slangetje naar het expansievat. De lucht kan hierdoor worden afgevoerd.

 

Gelijk weer even netjes zwart gespoten!

 

Dit T-stuk met thermostaatschakelaar zat tussen de slangen direct onder de kleine radiateur. Het zag er niet uit en de stukken brokkelden er gewoon vanaf toen ik 'm schoon probeerde te borstelen. Daar kon ik dus niets meer mee beginnen. Waarschijnlijk is dit een door Donkervoort zelf gemaakt T-stuk dus nergens te krijgen. Ik heb het vervangen door een kunststof T-stuk zonder thermostaat. De koelfan van de kleine radiateur laat ik nu meeschakelen met de grote koelfan aan de voorkant.