Naast de 'projecten' die je hopenlijk maar één keer hoeft te doen is er natuurlijk het periodiek onderhoud. In de winter 2014-2015 was de status als volgt: Volgens Johan Albers was de distributiesnaar kort geleden vervangen. De olie aan de peilstok is mooi bruin en niet zwart, ziet er dus ook goed uit. De bougies heb ik er uit gehaald en bekeken, zien er netjes uit. In elk geval nog niet aan vervanging toe. Die zijn er dus weer in gegaan met wat kopervet aan de schroefdraad. Het koelsysteem is compleet ververst met G12+ koelvloeistof. Olie zag er nog netjes lichtbruin uit, heb wel wat bijgevuld omdat ik wat verloren had door lekkage en vervanging van oliekoelerslangen.
De stoelen zijn 3x ingesmeerd met speciaal leder-onderhouds-spul, maar het trekt er zo hard in dat ik dit voor het seizoen nog wel een keertje kan doen.
Remvloeistof wil ik compleet verversen met ATE Racing Blue. Remblokken zijn in goede staat, ik vind wel een aardig hoge slijtrand op de voorremschijven zitten voor de 44.000Km die hij gelopen heeft. Er ligt een nieuw setje EBC remblokken + voorremschijven klaar. Dit seizoen gaan ze er nog niet op, misschien het volgende seizoen.
Luchtfilter heb ik schoongemaakt en in de olie gezet met een K&N Recharger Kit. (05-01-2016)
Voor wat betreft de olie van versnellingsbak en differentieel moet ik nog eens kijken wat ik daar mee moet. Normaal gesproken zit deze olie er bij een auto in 'for live' maar Donkervoorts leven wat langer dan een gemiddelde gezinsauto. Maar eens uitzoeken wat daar in moet.