Het originele dakje had ik eigenlijk nooit bij me in de Donkervoort. Als je dit opvouwt ontkom je eigenlijk niet aan een vouw precies op de zijruitjes. Dat blijft natuurlijk nooit mooi, zeker niet als het achter in de kofferbak ligt en je gooit er van alles bovenop. In september 2016 kreeg ik een berichtje van iemand die zijn S8AT had ingeruild voor een D8 en het PW dakje van de S8AT over had. Opgestuurd en het bleek redelijk goed te passen. Moest wel twee extra drukkers op de achterkant van de Donkervoort zetten en de achterste deurstijlen wat buigen om de bovenkant van de deurtjes netjes onder het zeiltje te houden.
Maar toen ik het allemaal eens nader ging bekijken was het toch nog niet helemaal naar mijn zin. Om het PW dakje vast te zetten moest ik twee drukkers van de tonneau cover losmaken en de cover dubbel vouwen om de drukkers vrij te maken voor het dakje. Dat vond ik eigenlijk niet zo'n mooie oplossing. Daarnaast zaten er op de punten van de tonneau cover geen drukkers waardoor deze altijd wat naar buiten waaiden. Dit probleem heb ik als volgt opgelost:
- Op de auto heb ik een extra drukker gemonteerd (mannetjes deel)
- Op de tonneau cover heb ik een extra drukker gezet, Geen vrouwtjes deel plus deksel zoals gewoonlijk maar een vrouwtjes deel aan de onderkant en een mannetjes deel aan de bovenkant. Hier tussenin dus de stof van de tonneau cover. Beide delen heb ik met behulp van een popnagel aan elkaar gezet.
- Het vrouwtjes deel van de drukker op het PW dakje past nu op het mannetjes deel van de dubbele drukker op de tonneau cover.
- Aan de bestuurderskant was de stof van het dakje net iets te lang. Dit heb ik opgelost door er een kleine V in te stikken van zo'n 3cm.
- Daarnaast heb ik de deurtjes vanaf de achterste drukker ook nog iets naar binnen gebogen. Nu lopen ze netjes gelijk met de auto in plaats van naar buiten.
Dit vind ik er zo aardig uit zien, nu het beroemde 'ruggegraadje' maken.
De achterste bevestiging. Doekje er tussen tegen het beschadigen van de verf tijdens de werkzaamheden.