Het lijkt erop dat er wat lekkage geweest is bij de hoofdremcilinders onder de motorkap. De verf op de metalen plaat waar de cilinders op gemonteerd zijn is aardig opgeborreld. Is dit een bekend probleem bij de S8AT? Of heeft er iemand er gewoon naast staan gieten met bijvullen? Of een dekseltje vergeten er goed op te draaien? Eerst maar eens wat vooronderzoek doen!
Voorlopig besloten niets los te halen en de plaat en de remcilinders schoon te maken met behulp van een dremel en staalborsteltjes. De stalen plaat dan voorzichtig met een kwastje in de Hammerite. Kan altijd nog weleens beslissen een nieuwe van RVS te laten maken. Zou ik eigenlijk een tekening of voorbeeld moeten hebben, dan hoef ik niet eerst te slopen... Ben ik met deze auto toch een beetje huiverig voor in verband met de unieke/speciale onderdelen.
De vlekken in de vloermat, waarschijnlijk ook veroorzaakt door de lekkende remolie, heb ik er intussen netjes uitgekregen met behulp van een doek met wasbenzine. Ging gemakkelijker dan verwacht!
Na wat poetsen met een staalborsteltje op de Dremel ziet het er al een stuk beter uit. Omdat ik niet overal goed bij kan heb ik besloten de twee plastic potjes er af te halen. De remcilinders zelf met de hevels en leidingen laat ik vooralsnog lekker zitten....
Wel een goede link gekregen voor vervangende hoofdremcilinders.
Intussen rij ik al weer een paar maanden rond zonder enige lekkage. Er heeft dus iemand gewoon zitten klooien, een deksel er niet goed opgedraaid of er helemaal niet opgedraaid. Eén potje was ook veel minder vol dan het andere. Achteraf zaten de olievlekken zelfs in de vloerbedekking aan de bestuurderskant. Wel weer netjes schoon gekregen, matten zitten vast met drukkers en kun je er zo uit halen om schoon te maken.